Tre avsändare är för mycket

Jag läser om statens biståndsprojekt och slås av alla olika avsändare som artikeln har:

  • PC För Alla har ingen egen domän, utan ligger endast som subdomän under idg.se.
  • Förlaget IDG är inte bara sajtens huvuddomän utan det finns även en klickbar IDG-logga högst upp till vänster.
  • PC För Allas logga ligger förvisso även den högst upp till vänster, men artikeln kommer från Computer Sweden som har sin logga bredvid bylinen under artikelrubriken.

Från vem (förutom han som skrev det) kommer egentligen artikeln?

Känns som en ganska oklar varumärkesstrategi…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *